באחד השבועות הקשים ביותר שעברנו מאז השבעה באוקטובר קיימנו שיחה עם הרבנית עדינה בר שלום והאח מאהר איברהים במרכז רבין בתל אביב, במטרה להוסיף קצת אור ותקווה לתוך האפלה הגדולה בה אנחנו נמצאים.
הרבנית עדינה בר שלום סיפרה על החשיבות של מצוות פידיון שבויים שאין חשובה ממנה; על פסק ההלכה המתיר החזרת שטחים תמורת שלום שאביה, הראשון לציון הרב עובדיה יוסף, פסק לאחר מלחמת יום כיפור; על מערכות היחסים של אביה עם מנהיגים דתיים איסלאמיים ועל החשיבות שבשמירה על התקווה גם בימים של חושך. זאת לא מלחמה בין יהדות לאיסלאם, זאת מלחמה בין טובים לרעים, אמרה.
בנוסף, סיפרה על קשר ארוך שנים בין קבוצת נשים חרדיות וקבוצת נשים מוסלמיות ועל ההתמודדויות, השיח וההבנה של בני אדם כאשר יש בינהם מפגש אנושי טהור.
מאהר איברהים, אח ראשי במחלקה הפנימית במרכז הרפואי העמק בעפולה, סיפר על התחושות הקשות והמורכבות בקרב ערביי ישראל לאחר השבעה באוקטובר. החמאס טבח וחטף גם ערבים ישראלים מוסלמים והיום הזה הוא נקודת מפנה עבור הערבים אזרחי ישראל. מאהר סיפר על מרקם החיים המשותפים שכבר קיים במערכת הבריאות בישראל בה הערבים הישראלים מהווים עשרות אחוזים מכוח העבודה. על היעדר הגזענות, על האנושיות והחמלה בה נוהגים המטפלים והמטופלים. מרגש במיוחד היה הרגע בו סיפר כיצד התפלל שמע ישראל עם חולה קורונה חרדי על ערש דווי רגע לפני פטירתו.
סיימנו את המפגש בתקווה להשבת כל החטופים והחטופות ובתקווה לזמנים טובים יותר במדינה שלנו.
מצורף קישור סרטון האירוע בפייסבוק: