ביום רביעי (9.10.24) ערכנו מפגש סולידריות עם מתפללי מסגד א-נוזהא ביפו. התכנסנו כ-200 משתתפים, יהודים וערבים בשדרות ירושלים למרגלות המסגד הנמצא בקרבה לתחנת הרכבת הקלה ביפו בה התבצע פיגוע בו נרצחו 7 אזרחים.

שייח׳ מוחמד מחאמיד אימאם המסגד סיפר כיצד מתפללי המסגד מיהרו להתקשר למשטרה והתריעו על המחבלים שנכנסו למסגד ואיימו על המתפללים. ״התנהגנו כאן כאזרחים למופת״. השייח' סיפר על ביקור ההסתה של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. ״במקום בו אנחנו יושבים היתה אמירה גזענית של שר בממשלת ישראל שהסית נגד המסגד ויושביו שהתנהגו בצורה תקינה, שמרו על דו קיום ובעיקר הצילו חיי יהודים וערבים״.
השיח' הזכיר שגם ערבים נפצעו בפיגוע.

הרבנית עדינה בר שלום אמרה כי מסגד הוא מקום קדוש, וכי אביה הראשון לציון התפלל במסגד. היא ביקשה סליחה מאנשי הקהילה הערבית ביפו על התקפות השנאה נגדם בשבוע שעבר.

ציקי ולדן, בתו של שמעון פרס אמרה כי דבריו של בן גביר אינם מייצגים את כלל אזרחי ישראל וכי 71% מכלל האזרחים – יהודים וערבים רוצים לחיות ביחד בשלום.

יו״ר תג מאיר גדי גבריהו אמר כי אנו נמצאים בשבוע שבין ראש השנה ויום כיפור, שבוע בו מבקשים את סליחתם של מי שפגענו בהם. "באנו לכאן לבקש סליחה מכל מי שפגעו בו רק בשל היותו ערבי, באנו לאחל לשכנים שלנו ביפו וגם לנו שנה טובה ושקטה, שנת שלום. לא ניתן למסיתים שגזענותם אומנותם להצליח".

"סור מרע עשה טוב בקש שלום ורדפהו"